בראנץ' שיכורים בסרווסריה

כבר כתבתי בעבר על המחסור שיש לנו בתל אביב בבראנצ'ים אמיתיים, שנמתחים עד לשעות הצהריים המאוחרות, כפי שבראנץ' אמיתי צריך להיות. אז כפי שארוחות הבוקר זכו לעדנה מחודשת בשנה החולפת, כך גם הבראנץ' מתחיל לקבל בתקופה האחרונה את היחס המגיע לו – לא עוד סתם ארוחת בוקר בשישי ושבת שלובשות כותרת מפוצצת, אלא ארוחה שהיה באמת השילוב האידאלי למי שקם מאוחר וצריך גם לפתוח את היום וגם להחזיק שבע עד הערב. אין המון מקומות שמציעים לנו את השילוב האידאלי, אבל יש את הסרווסריה.

סרווסריה נפתחה בסוף שנת 2013, ע"י השותפים הבעלים של החמארה הבולגרית – שישקו. בניגוד לשישקו וכמו שניתן להבין משם המקום, הסרווסריה מכוונת לכיוון ספרד, בדגש על מדריד. מדובר במקום קטן, אך נעים, שמעוצב בשלל אלמנטים ספרדיים ומציע בהתאם תפריט של מנות טאפאס (לאחרונה גם התחילו לקיים שם ערבי פאייה בכל יום שני). בעוד עצם הקיום של הטאפאס בר הזה הצליח לחמוק מתחת לרדאר שלי, היה זה הבראנץ' והמנות המיוחדות שלו שהביאו את הסרווסריה להיות תחת הכוונת שלי.

האמת היא שהביקור הראשון שלי בבראנץ' של הסרווסריה (בקיץ האחרון) היה לא כל-כך מוצלח – התפריט היה אז דיי מצומצם ובאותו יום שהיינו גם חסרו המנות שקיווינו לאכול. גם השירות היה איטי מאוד והברמנים אז נראו מרוכזים בעצמם יותר מאשר בלקוחות. היה לי ברור כבר אז שלמרות האכזבה המסויימת אני חייב לחזור שוב על מנת לתת צ'אנס נוסף למנות שלא יצא לי לנסות.

ההזדמנות הנוספת הגיעה לקראת טיול למדריד, או לפחות, זה היה התירוץ. הגענו עם ציפיות גבוהות לקראת השעה 13:00 של יום שבת יפה, כמעט כל השולחנות היו כבר מאוכלסים וחיכינו זמן קצר בכניסה לפני שהמלצרית התייחסה אלינו והפנתה אותנו לשולחן שמוקם על חלקת מדרכה עם שיפוע קל בחלקה החיצוני של המסעדה… מה לעשות, תל אביב. היה עוד עיכוב קטן לפני שקיבלנו את התפריט, אך מאותו רגע נגמרו הבעיות וקיבלנו שירות טוב ואדיב מהמלצרית שלנו.

התפריט ומנות הספיישל הכתובת על הלוח היו לרוחנו, הזמנו שתי מנות מהספיישלים ועוד שתיים מהתפריט הרגיל ובהמלצת המלצרית הסתפקנו בכך בנתיים. כיאה לבראנץ' השיכורים הזמנו בלאדי מרי נפלא וחצי ליטר של מאהו כהה (מאהו היא הגולדסטאר של מדריד), שלא זכור לי שנתקלתי בה קודם בארץ – שאפו! המאהו נטעמה על הגבול שבין מרירות ומתיקות והייתה טעימה, אך הגרסא הכהה שלה הרגישה קצת כבדה מידיי בשביל האוכל בבראנץ'.

שלוש מתוך ארבע המנות שהזמנו מצאו את דרכן לשולחן בזו אחר זו והשולחו היה מספיק גדול כדי להכיל אותם ללא שחשנו בצפיפות כלשהי.

המנה הראשונה להגיע לשולחן הייתה טרטר בקר, מנה מרשימה ביופיה שמוגשת בתוך לחמניית מיני המבורגר ובה הטרטר שהורכב מבשר הבקר הנא, בשילוב תועפות בצל שקצת פגם בהנאה. חלמון נא יפהפה ישב על הטרטר ואיים להתבקע בעונג רב עם כל נגיעה קטנה, כפי שאכן קרה בהמשך, אך גם הוא לא נתן מענה לבצל.

טרטר בקר, בראנץ' שיכורים בסרווסריה

טרטר בקר : יותר בצל מבשר (צילום: הילה קונפורטי, hilakonf@)

המצב השתפר עם מנת הספיישל של הלנגוסטינים ובה ארבע חצאים צרובים של לנגוסטינים, שניתנה להם הבמה המלאה להראות את איכותם ללא מסיחי דעת, מלבד פלח לימון שגם היה מיותר מבחינתי, כיוון שרציתי להנות מהטעם הכל-כך אהוב עליי, שהוא באמצע הדרך שבין שרימפס ללובסטר והועצם עוד יותר בזכות הצריבה על הפלאנצ'ה.

לנגוסטינים בסרווסריה

לנגוסטינים : טיפול נכון ומינימליסטי בחומר גלם איכותי (צילום: הילה קונפורטי, hilakonf@)

השיא של הארוחה והמנה שלשמה התכנסנו הייתה הבאה בתור – ערימה של פנקייק בייקון וסירופ מייפל. הבנתי בעקבות נבחרת החודש, שלאנשים נראה קצת מוזר השילוב של בייקון ומייפל , אבל למי שעדיין לא יודע – בייקון הולך עם כל דבר… באמת. מדובר במנה גדולה למדיי, מגדל של 4-5 פנקייקים אווריריים ומעט עבים עם בייקון קריספי, מייפל איכותי וקוביית חמאה קטנה שמסתתרת בין לבין. המנה ענתה על כל הציפיות ונהננו ממנה רבות, יחד עם תוספת מייפל שביקשנו כשהגענו לפנקייקים שבתחתית. מנת שחיתות שאסור לפספס בביקור בסרווסריה ושמצדיקה הגעה מיוחדת עבור חובבי הבייקון.

פנקייק בייקון בסרווסריה

פנקייק ביקון : חלומו הרטוב (ממייפל) של כל חובב בייקון. תזמינו לכם כזה! (צילום: הילה קונפורטי, hilakonf@)

במהלך הסבב הזה של המנות, אנשי הצוות של המסעדה עברו בין השולחנות וחילקו צ'ייסרים לכולם, דבר שחזר על עצמו שוב במהלך הארוחה בהמשך, כיאה לבראנץ' שיכורים ולאווירה השמחה במקום.

בנתיים המשכנו להתענג על הפנקייקים והסכמנו שהכי טוב היה אם היינו מזמינים אותם בסוף הארוחה, על מנת שיהוו גם קינוח. בדיוק אז הגיעה המנה הרביעית שהזמנו, גם היא מתפריט המיוחדים – מקושקשת סרטנים, טוויסט מדליק בביצוע מרשים, של מקושקשת רכה שבושלה עם כמות מורגשת של בשר סרטנים (וכנראה לא פחות חמאה). הטעמים מקבלים חיזוק רענן ממעט פטרוזיליה קצוצה ומשבבי פרמזן. המקושקשת מוגשת מעל שלולית של שמן זית, דבר שהרתיע אותי תחילה, אך שמן הזית התגלה כעדין מאוד ותרם רובד נוסף ומחמיא לטעם הסרטנים. כמו שהבנתם, לסרווסריה לא באים כדי לעשות דיאטה.

מקושקשת סרטנים בסרווסריה

כמקושקשת הופכת להיות מושחתת

עדיין היינו מעט רעבים (בעיקר בראש), אז הזמנו סנדוויץ' קובנו – האם & צ'יז חלפיניו וביצה קשה, טוסט טעים שמוגש כמו אוכל רחוב, על נייר עיתון. מלבד החלפיניו שהוגש מעל הטוסט, הורגש גם קצת חלפיניו בתוך הטוסט (אל דאגה, הוא לא חריף, רק חמצמץ ופיקנטי) והביצה שכאילו הייתה לא קשורה, דווקא הייתה נחמדה בין ביס לביס.

קובנו בסרווסריה

קובנו : טוסט לא מתוחכם, אבל טעים

על קינוח ויתרנו הפעם, שבעים ומרוצים ובידיעה שנוכל לנסות אותם בפעם הבאה, שלבטח תקרה בעתיד הקרוב.

חשבון :
בירה מאהו כהה: 29 שקלים
בלאדי מרי: 38 שקלים
מקושקשת סרטנים: 36 שקלים
פנקייק בייקון: 38 שקלים
לנגוסטין: 52 שקלים
טרטר בקר: 38 שקלים
אספרסו כפול: 9 שקלים
קובנו: 32 שקלים
סה"כ: 272 שקלים

לסיכום:
בעיר בלי יותר מידיי אופציות אמיתיות וראויות לבראנץ', הסרווסריה מספקת את החשקים בגאון, עם אוכל משמח, מושחת ומעניין. מספר האופציות הרבות בתפריט יענו גם על הצרכים לארוחה קלה, אבל אם כבר תפסתם מקום, רצוי שזה יהיה בשביל ארוחה עשירה ומושחתת. עינב אזגורי – שף המסעדה, עושה עבודה נפלאה מאחורי הקלעים, ומורגש שהוא עושה זאת עם אהבה גדולה לחומר הגלם ועם יד בטוחה. ממבט בתפריט ומהמנות והמשקאות אותם דגמנו, המחירים בסרווסריה הוגנים ומספקים את התמורה וגם מבחינת השירות, נראה שחל שיפור. תוסיפו לכל זה אווירה שמחה ותקבלו את הסיבה בגללה הסרווסריה מלאה בכל יום שבת בצהריים, אז תעשו לעצמכם טובה ותהנו מבראנץ' אמיתי, שמתאים לשיכורים וללא שיכורים כאחד.

סרווסריה, בן יהודה 48, תל אביב
טלפון: 03-6477751
שעות פעילות:
בראנץ' שיכורים – שבת 12:00 – 17:00
תפריט רגיל: א' – ש': 17:00 – 01:00
אתר: http://www.cerveceria.co.il
פייסבוק: https://www.facebook.com/cerveceriaTLV

פורסם בקטגוריה ביקורת מסעדות, כללי, עם התגים , , , , , , , . אפשר להגיע לכאן עם קישור ישיר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות על בראנץ' שיכורים בסרווסריה

  1. מאת נועם‏:

    הקובנו היה ספיישל? או קבוע בתפריט?

  2. פינגבאק: גרגרן | נבחרת החודש - יוני

  3. מאת crispi‏:

    הקובנו שלהם קצת מאכזב בהשוואה לסנדוויץ הקובני הטיפוסי בארה"ב שהרבה יותר עמוס ומעניין. של הסרווסריה מזכיר יותר את סודוך.

  4. מאת רוני גמרא‏:

    אנשים שאוכלים בשר הם חלאות מסריחות
    אין שום הצדקה לאכילה של בשר

  5. מאת דושי‏:

    סרויסריה הוא מקום מאכזב ויקר.תמחור מופרז על מנות קטנות ובינוניות